God morgon världen!

Måste faktiskt säga att jag är på bättre humör än jag trodde att jag skulle vara, bara att jag är sjukt trött, men det hör väl till min vardag numera skulle jag tro :)


En sak som jag kom och tänka på var att tänk egentligen hur äckligt det är att skaka hand med någon och så ser man att dom har smutsiga naglar och alldeles oskötta händer. Tänk hur mycket bakterier det är på en hand och under nageln. Kanske bakterier till en magsjuka? Vad som helst ju. Nej usch.


Sen vill jag lägga in en text som jag har skrivit om fördomar mot amstaffer och pitbulls. Att folk tar för givet så lätt att ALLA Amstaffer och ptbulls är agressiva. Första stycket kommer från en person som bara allmänt frågade vad jag har för hund, sen resten skrev jag som svar, har egentligen hur mycket som helst att lägga till men det blev bara det där.


"Folk har Amstaffer och pitbulls bara för att dom tror att dom blir coolare med en sån. Bara fjollor som har sånna."


Ehm, jo jag tror ju verkligen att jag är så ball bara för att jag har en Amstaff... Hunden i sig är en underbar ras och lättlärd, men korkade... Också väldigt krävande. Och dom som har amstaff och pitbulls å tränar dom till kamphundar och cuttar av öron och svansar är inga djurvänner. Är det de hunden har önskat? Nej, hunden är hund för att få vara hund. Tycker personligen att det är väldigt vackert på en amstaff/pitbull när dom har kuperade öron. Men skulle aldrig göra så mot min egna hund. Det ända vi klipper på Kira är klorna. Ogillar starkt att det finns så många fördomar mot just dom här raserna. Men jag har själv respekt och går inte fram till en sån hund på stan. Inte över huvud taget. Var riktigt hundrädd förut, och amstaffen vi lånade, Akilles, hjälpte mig väldigt mycket bort från rädslan, men jag behåller respekten kvar.

Dålig uppfostran= Så blir rasen den du tror att den är, aggresiv.

Bra uppfostran= En bland världens finaste och snällaste hundar!

Blir så arg när folk bara tar för givet att ALLA "kamphundsraser" är kamphundar från början, dom blir vad man tränar dom till. Det blir alla raser!








Kommentarer
Postat av: BeccaH

Så jävla rätt gumman! Man ska ju inte döma hunden efter håren ;) personligen tycker jag att små råttor som ska föreställa hundar är sjukt mycket läskigare än amstaffer :O Jag menar, de springer ju under fötterna på en, och de skulle lätt kunna bita av ens tå. UTAN ATT MAN ENS SER DEM! >.< Det är riktigt skrämmande. För jag vill verkligen behålla mina tår .__. Och om någon ska bita av min tå ska det fan vara en gigantisk galen hund :O Tänk dig själv: OJ, vem har bitit av din tå? - En liten råtta, kan ha varit en hund. Jag såg inte riktigt. För den är ju så liten :( Hur töntigt som helst ju :O okej.. Jag tror jag spåra ur lite där. Aja, you get the point I hope. Puss <3

2010-01-29 @ 12:35:27
URL: http://oxygenaddict.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0